امیر حسینامیر حسین، تا این لحظه: 11 سال و 7 ماه و 16 روز سن داره

امیر حسین کوچولو نفس ما

غذای کمکی(4)

1392/6/7 2:56
نویسنده : مامان
1,048 بازدید
اشتراک گذاری

نفس مامان،چیزهای زیادی به برنامه غذاییت اضافه شده و تقریبا همه چی میتونی بخوری به جز عسل،سفیده تخم مرغ،انواع توت،اسفناج و کیوی که البته الان فصل شون نیست و ..... .انشاالله  تا یک ماه دیگه اون چند قلم خوراکی ممنوعه هم خوردنش آزاد میشه فدات بشم............. من نمیدونم این دکتر ها چطور میگن بچه توی روز تو این ماهی که هستی《11و12》باید 4،5 وعده غذا بخوره.آخه مگه میشه انقدر غذا بخوری بعد میان وعده و ماست و بستنی و شیر و....... هم بخوری،اگه به حرف اونا باشه از صبح تا شب فکت باید بجنبه گل پسری و آخرشب هم دور از جونت بترکی .برنامه غذایی یک روز جیگر طلای مامان: صبح ها که بیدار میشی و دنبال بابا تا دم در گریه میکنی ،اصلا حوصله صبحانه خوردن نداری،دوباره میخوابونمت تا ساعت 10 یا 11 که خودت بیدار بشی،و حدودا 4 یا 5 قاشق سرلاک رو با نصف لیوان آب مخلوط می کنم و نوش جان میکنی.البته نمیدونم چرا اصلا دوست نداری آب بخوری بخاطر همین سرلاک رقیق میخوری《به گفته دکترت که آب بدنت رو برای وعده صبح تامین کنه》بعد ساعت 1 یا 2 پوره هلو،موز یا دنت می خوری،نیم ساعت بعد سوپ می خوری.ساعت 4 یا 5 بستنی و یا خوراکی های مجاز ، ساعت 7،8 ماست. وساعت 9 یا 10 یا 11 که بستگی داره عصر خوابیده باشی یا نه، سوپ می خوری.ناگفته نمونه که بین این ساعتها گاهی شیر میل میکنی و از خوردن غذای ما هم بی نصیب نیستی ولی به مقدار کم. نوش جونت گلم ولی فعلا دو هفته است خیلی بد غذا شدی و با بازی و هواستو پرت کردن هم غذا نمی خوری و تا قاشقو میبینی سرتو بر میگردونی نفسم.عکس خوراکی های خوشمزه و سوپ ها ادامه مطلب.خوراکی

بستنیدنترنگارنگپاستیلویفردوغماهیپستهموز هلو 1موز هلوپوره هلو موزنی نیشیر نارگیلسوپسوپسوپسوپسوپ

نفس مامان 《شیرنارگیل،دوغ دنت،بستنی》رو خیلی دوست داری.ماهی رو هم وقتی نمک برنم میخوری.بی نمک دوست نداری،منم مجبوری نمک میزنم.آخه تمام غذاهات بی نمکه قندعسلم و باید تا یک سالگی نمک و شکر کم بخوری،بخاطر فشار خون و قند که پایه ریزی اصلی این دو بیماری   زیر یک ساله..پاستیل هم خیلی کم بهت میدم چون هنوز زوده فسقلی، رنگ داره.ولی میگیری دستتو گاهی وقتها یه تست مزه میکنی و دوباره تو دستت باهاش بازی میکنی وقتی لیز میشه و از دستت سر میخوره خوشت میاد.شیر نارگیل هم سعی میکنم کم بدم، ولی به شدت دوست داری اگه  پاکتشو از پیشت دور کنیم کلی داد و بیداد میکنی،توی عکسو نگاه کن بابا پاکت رو داره میاره پایین که نی رو از دهنت بیاره بیرون ولی هرچی دستشو می اورد پایین شما هم سرتو میاوردی پایین تر و ول کن ماجرا نبودی ،باید ببخشی ماه دیگه که یک سالت تموم شد بیشتر بهت میدم،فعلا هفته ای نصف پاکت رو میخوری.دنت یه روز درمیون《البته فقط طعم وانیلی و موزی》.بستنی هرروز. پوره هلو ،موز هر روز. ماست تقریبا هر شب.تنها ناراحتیم اینه که اصلا آب نمی خوری،مگه به زور بخوابونمت و حواست نباشه و با سرنگ بهت آب بدم.فعلا هم که بد جوری بد غذا شدی.داری بزرگ میشی و وقت غذا خوردن ورجه وورجه میکنی فدات بشم.عکس چند نوع از سوپ هایی که برات درست میکنم رو گذاشتم البته آخرای زمان پخت آب قلم و ورمیشل یا برنج بستگی به سوپ داره اضافه میکنم ،بعد میکس میکنم و با کره و روغن زیتون میل میکنی،بین سوپ های حبوباتی هم فاصله میگذارم که اذیت نشی،مثلا بعد از هر نوع سوپ حبوباتی یه سوپ ساده کدو،هویج درست می کنم و دوباره حبوباتی. نوش جونت .دوست داریم....خیلی.... بیشتر از اون حدی که فکرشو کنی.....

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (23)

زهرا مامان ایلیا (شیرین تر از عسل )
7 شهریور 92 4:08
سلام عزیزم خوبی خانوم کد بانو و باسلیقه افرین امیر حسین باید به داشتن همچین مادری افتخار کنه
عزیزم میشه دستور پخت سوپ کدو و هویج و به من بدی
مو به مو من تا حالا درست نکردم خوشمزه استالبته اگه برات سخت نمیشه


سلام عزیزم،خوبیم ممنون،انشاالله.حتما.میام وبت میگم عزیزم
فرزانه مامان آرین مهر
7 شهریور 92 7:03
نوش جونت پسر خوشگل


ممنون خاله جون.
مامان ساتیار
7 شهریور 92 10:48
نوش جونت خاله جون.. گوشت بشه بچسبه به تنت عزیزکم..


ممنون خاله جون،ایشالله.
آرزو
7 شهریور 92 14:12
نوش جونت عزیز خاله بخور ایشالا تپل بشی حسابی بوست کنیم.


مرسی خاله جون.ایشاالله.
آجی محمدمهدی
7 شهریور 92 15:21
نوش جونت عزیزم..ولی خوشگلکم آب هم بخور.


ممنون عزیزم،انشاالله بخورِ.
الهه(مامان یاسان)
7 شهریور 92 16:46
سلام مامانی آفرین به تو مامان باحوصله
کلی از غذاهای کمکیت استفاده کردم
امیرحسین جونم خاله نوش جونت بخور و از زحمات مامانی هم حسابی تشکر کن


سلام عزیزم،چه خوب،خوشحال شدم.مرسی ممنون الهه جون
بهار مامانه برسام
7 شهریور 92 17:54
[دست عزیزم چه مامان مهربون و وظیفه شناسی....خدا حفظت کنه
خدا ناز گل خوشمل ما رو برات سلامت نگهداره تا خستگی زحماتت به در بشه
خانمی واقعا مامان نمونه به شما میگن
گلم وعده های غذایی در صورتی طبق گفته ی پزشکان میشه که به نی نی کم کم غذا بدی ولی در دفعات بیشتر
در ضمن این چیزا رو نمیشه بر یک الگوی یکسان طرح ریزی کرد چون هر نی نی با نی نی دیگه فرق داره
خانم گل شاید اگر غذای گل پسری رو لهخ کنی و گوشت یا مرغ یا ماهی رو ریش ریش کنی و بعد با برنجش مخلوط کنی و با پشت قاشق حسابی له کنی و اگر خورشتی بود آب خورشت روش بریزی بدی بهتر پوفَ رو هام کنه؟؟
البته شایدم امتحان کرده باشی آخه برسام گوشت رو دوست داره خیلی ریز ریز باشه من همیشه قبل اینکه براش خورشت رو تویه ظرفش بریزم اول گوشتش رو با گوشت کوب حسابی له میکنم مثلا دو سه تا تیکه گوشت رو در ظرف خورشت خوری ظروف غدای کودک با گوشت کوب له میکنم بعد خود خورشت رو رویه گوشت له شده میریزم
تا خورشتش یه کم سرد بشه برنج رو یا پشت قاشق یا گوشت کوب له میکنم که حسلبی نرم بشه و راحت خورده بشه بعد با اینکه برسام قاشق آموزش هم دو مدل براش گرفتم و با اونها هم خودش غذا میخوره ولی دوست داره من با دست بهش غذا بدم
وقتی من بهش غذا میدم دوست نداره با قاشق بهش غذا بدم ولی خودش با قاشق غذا میخوره
خانمی امتحان کن با دست به گل پسری غذا بده شاید بهتر بخوره
شایدم داره دندون در میاره؟ آخه برسام هم هر وقت میخواد دندون در بیاره از خیلی قبل اینکه علائم نمایان بشه کم کم بی اشتها میشه
خانمی برای اشتها مولتی ویتامین سندروس رو که به ناز پسری بدی چون ماده ی معدنی "روی" رو درش داه اشتهای امیر حسین جون بیشتر میشه
خانمی در مورد پاستیل هم درست گفتی به خاطر رنگش خیلی خوب نیست ولی پاستیل یک ویژگی خیلی خاص و جالبی که داره اینه که برای استخوان بندی خیلی مفیده
گلم شما یه مامان نمونه و مهربونی و مطمئن باش نی نی گلت هم همیشه با این رسیدگی هایی که شما میکنی سالم و قوی و پر انرژی خواهد بود
ببخش باز پر حرفی کردم


سلام بهار جون.ممنون عزیزم.کاملا درسته.میبینم که سلیقه ما با آقا برسام همخونی داره.ما هم کلا از گوشت تیکه زیاد خوشمون نمیاد.اکثرا چرخ کرده مصرف میکنیم،امیرحسینم هروقت میخواد دندون در بیاره کم غذا میشه،حتما امتحان میکنم.دقیقا به خاطر همین خاصیت پاستیل که دوست دارم زود بزرگ بشه و بهش بدم.اما از الان میدم کم کم تست کنه که بزرگ تر شد طعمشو دوست داشته باشه و بخوره.انشاالله.این چه حرفیه بهار جون،اتفاقا کلی از مصاحبت با شما لذت میبرم.یک دنیا ممنون
مامانی محمد طاها
7 شهریور 92 23:17
سلام خصوصی


ممنون عزیزم بابت رمز
بهار مامانه برسام
8 شهریور 92 1:42
مامان گل انشاالله بزار پسری بزرگ بشه همچین این مهربونیاتون رو براتون جبران کنه چون معلومه هزار ماشالله خیلی خیلی مهربونه و از الان میشه این مهربونی رو جتی تویه صورت ماهش دید
خدا حفظش کنه
من عاشق چشمای ناز و معصومشم
یه حالت خاصی داره مثلا چشای برسام رو میگن یک آرامش و معصومیت به همراه کمی مظلومیت درش هست که من اصلا از تیکه ی آخرش خوشم نمیاد و دوست ندارم مظلوم باشه ، امیر حسن جون هم همینطوریه چشاش خیلی مهربون و معصومه
خدا حفظش کنه
از طرف من بوس بوسیش کن مامان مهربون
بـــــــــــــــــــــــــوس و یه عالمه آرزوی خوب واسه مامان خانم گل و بوس های خیلی لپ کشانی به همراه کلی آرزوی خوف خوف برای گل پسر ناز نازی
من و برسام شما مامانی و پسمل خوشمل رو خیلی خیلی دوست داریم

انشاالله عزیزم،قربون برسام با چشمهای قشنگش.درسته مامانی ولی نگران نباش،همه بچه ها مظلوم و معصوم هستند،البته چون تو انجام کارهاشون ناتوانند این حس به اطرافیانشون القا میشه،انشاالله بزرگ میشن و قوی بار میان و دیگه مظلوم به نظر نمیرسن.حتما عزیزم شما هم حسابی آقا برسام رو از طرف ما بوس کنید.
آرزو
9 شهریور 92 20:00
پسر شما خیلی عسله ببوسش....لینکت کردم


حتما عزیزم.منم شما وب شما رو لینک میکنم.
مامان عاطفه
10 شهریور 92 0:34
سلام عزیزم.شما هم وب جالبی داری.
خیلی هم با حوصله ای.
خدا پسرنازتو برات نگه داره


سلام گلم.ممنون از حضورتون.انشاالله.
آرشیدا
10 شهریور 92 3:30
سلام آفرین مامانی یه برنامه دقیق نوشتی واسه من خیلی خوبه چون دارم از دوستای گل دیگمونم کمک میگیرم از جمله مامان برسام و اینطوری راحت میتونم از این برنامه ها کمک بگیرم البته وقتی آرشیدا به ست امیر حسین جون رسیدااا پسملتو ببوس


سلام عزیزم.خوشحالم که مفید بود.خدا روشکر.حتما شما هم آرشیدای عزیز رو ببوسید
مامان حنانه زهرا
10 شهریور 92 10:46
عزیزم چه نازه نوش جونش با افتخار لینک شدی گلم


ممنون.مرسی
شکوفه
10 شهریور 92 21:20
سلام عزیزم.خوبین؟
من لینکتون کردم.
ازم آدرس خواسته بودین.اینم آدرس
http://manoniniham.blogfa.com



ممنون عزیزم.لینک شدید
بهار مامانه برسام
12 شهریور 92 0:57
جونم خاله ی مهربون
عزیز مایی شما
چشممون رو با کامنت های پر از مهرتون روشن میکنی هم چشم سر و هم چشم دلمون به محبت و صفای شما روشن میشه
انشاالله امیر حسین عسلی خوشبخت و عاقبت به خیر بشه
صاحب اسمش نگهدارش باشه
خدا رو قسم میدم به حرمت جدم شما و خانواده ی محترم شما رو در پناه خودش همیشه سلامت و شاد و سربلند قرار بده و رزق و روزیتون رو بی حد
خانم گل مهربون خدا به اندازه ی دل بزرگتون بهتون عشق و آرامش و نعمت بده

ممنون عزیزم.خیلیییییییییییییی ما رو خجالت میدی بهار جون. انشاالله.ممنون گلم برای شما هم همینطور.
بهار مامانه برسام
12 شهریور 92 0:58
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$$_____________________________$$
$$_________$$$$$$$$$$__________$$
$$___________$$$$$$____________$$
$$___________$$$$$$____________$$
$$___________$$$$$$____________$$
$$___________$$$$$$____________$$
$$___________$$$$$$____________$$
$$___________$$$$$$____________$$
$$___________$$$$$$____________$$
$$___________$$$$$$____________$$
$$___________$$$$$$____________$$
$$_________$$$$$$$$$$__________$$
$$_____________________________$$
$$_____________________________$$
$$______$$$$$_______$$$$$______$$
$$____$$$$$$$$$___$$$$$$$$$____$$
$$___$$$$$$$$$$$_$$$$$$$$$$$___$$
$$___$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$___$$
$$____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$____$$
$$______$$$$$$$$$$$$$$$$$______$$
$$________$$$$$$$$$$$$$________$$
$$__________$$$$$$$$$__________$$
$$___________$$$$$$$___________$$
$$____________$$$$$____________$$
$$_____________$$$_____________$$
$$______________$______________$$
$$_____________________________$$
$$_____________________________$$
$$___$$$$$$$$$_____$$$$$$$$$___$$
$$_____$$$$$_________$$$$$_____$$
$$_____$$$$$_________$$$$$_____$$
$$_____$$$$$_________$$$$$_____$$
$$_____$$$$$_________$$$$$_____$$
$$_____$$$$$_________$$$$$_____$$
$$_____$$$$$_________$$$$$_____$$
$$_____$$$$$_________$$$$$_____$$
$$_____$$$$$$_______$$$$$$_____$$
$$______$$$$$$_____$$$$$$______$$
$$________$$$$$$$$$$$$$________$$
$$__________$$$$$$$$$__________$$
$$_____________________________$$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

ممنون گلم خیلی خوشجله
زهرا مامان ایلیا (شیرین تر از عسل )
12 شهریور 92 3:54
سلام ناز گل خانوم خوبی
عزیزم ممنونم بابت تعریفت اما به ای شما که نمیرسم
گفتم سرم شلوغه به امید خدا میریم قزوین عروسی دعوتیم منم که خود کشی اایشگاه و لباس و خرید و از این حرفا دیگه


سلام عزیزم.همیشه به عروسی.کاملا باهات موافقم،نمیشه خودکشی نکرد.هههههههههه
بهار مامانه برسام
12 شهریور 92 23:10
سلام مامانی مهربون
خوبی گلم؟
امیر حسین عسلی خوبه انشاالله؟
خانمی من میخوام برات ایجاد زحمت کنم
.
.
.
.
.بگم
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
بگم؟؟؟؟؟؟؟
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
من عکــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــس جدید امیر حسین گلمون رو میخوام
لطفـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا
من منظرم مامانی گل و مهربون

سلام عزیزم،چشم در اولین فرصت گلم.
بهار مامانه برسام
13 شهریور 92 1:37
آخیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه....
ببخشید مامانی گل
عزیزم چرا برای آروم شدن درد دندونای عسل پسری از شیاف استفاده نمیکنی؟؟
عالیه ها...خیلی خوب جواب میده نه دیگه درد دندون اذیتش میکنه نه بی خوابی داره نه از تب دندون خبری هست
فقط اگر براش شیاف استفاده کردی دیگه هم زمان با شیاف قطره استامینوفن یا شربت استامینوفن استفاده نکنید
اگر شیاف پانادول بتونی گیر بیاری خیلی خیلی عالیه اگر نشد پیدا کنی چون به خاطر تحریم ها میگن دیگه وارد نمیشه اگرم نشد پیدا کنی شیاف استامینوفن ایرانی بگیری باز بهتر از قطره و شربته
امیدوارم زودتر درد لثه های ناز پسری خوب بشه و زود ِ زود مرواریداش نمایان بشن
مامانی گل شرمنده به خدا آخه این ناناز عسلی دلبر ماست دیگه


ممنون از راهنماییت بهار جون.انشاالله.قربون مهربونیات.بوسسسسسسس....
بهار مامانه برسام
13 شهریور 92 1:47
مرسی خاله جون مهربون
آخی....نازی عزیزم درست میشه
اگر سعی کنید میتونید یواش یواش عادتش بدید برسامم اوایل نمیگرفت و فقط شیر خودم رو میخواست ولی من بنا به شرایط بد روحی که داشتم و مامانم گفت شیرم برای بچه سمه و بعد از مشورت با دکتر برسام وقتی ایشون هم گفت ندادن شیر عصبی بهتر از دادنشه منم به ناچار مجبور شدم به عسل پسرم شیر خشک بدم با کلی سختی عادتش دادم به شیشه بعد هم که حال روحی خودم بهتر شد و سعی کردم با شرایط کنار بیام دیگه گل پسری به شیشه عادت کرده بود و شیر منو نمیخواست و من با وجود اینکه هنوزم شیر دارم مجبور شدم به دلبندم شیر خشک بدم..................
بزرگترین حسرت زندگی من اینه که نتونستم مامان خوبی باشم و روزی که خدا برای برسام قبل اومدنش فراهم کرده بود بهش بدم
خوش به حال شما مامانای خوب که تونستید به نی نی نازتون روزی که خداوند قبل دنیا اومدنشون براشون آماده گذاشته بود رو بدید
خدایی من تا آخرین لحظه ی عمرم از این جریان معذب و ناراحتم
خانمی اگر بخوای یه کم زمان میبره میتونی عادتش بدی
همه چی با یه کم صبر و تکرار مداوم و حوصله درست میشه
عزیزمی به خدا
ممنونم از خدا که دوست خوبی مثل شما دارم


هر کاری میکنم شیشه نمیگیره.تا میبینش روشو برمیگردونه.ای بابا ناراحت نباش،اتفاقا کار خوبی کردی.برای منم تجربه شده که حتما باید از شیر خشک هم استفاده بشه.شما هم عزیزییییییی. منم همینطور....
زهرا مامان ایلیا (شیرین تر از عسل )
13 شهریور 92 2:59
سلام عزیزم من هستم تو چی خوابی یا بیداریاگه بیداری بدو بیا که دلم برت تنگه


سلام گلم.مثل اینکه دیر رسیدممممممم.
شقایق(مامان اَرشان کوچولو)
13 شهریور 92 11:55
سلام خاله ای
چه خوشلی تو ماشالا گلم.
مرسی ک بهمون سرزدی
بوووووووووووووووووووس
دوست داشتی خبر بده تبادل لینک کنیم


سلام عزیزم.ممنون.حتما.... لینک شدید گلم.
زهرا مامان ایلیا (شیرین تر از عسل )
17 شهریور 92 1:17
سلام عزیزم مرسی که گفتی الان میرم بهش میگم راستی من دیشب برات رمز و دادم اگه دیدی که هیچ اگه نه بگو دوباره بهت بدم